Interjúk F1 - 17. Szezon - 1. Versenyhétvége - Spa (22 kör) - 2021.11.12. 

2021.11.13

1. Helyezett: Gál Szilveszter:

Nagyszerű verseny volt, mindenek előtt gratulálni szeretnék a győzelmedhez! Hogy értékelnéd a futamodat?

Először is köszönöm szépen!

A futamom összességében jó volt, a tempóm is elég jó volt leszámítva a végsebességem mert egész gyakorlás alatt nekem volt az egyik legalacsonyabb.

A SuperSoft gumikon rajtoltál, hogy érzed, ez volt a legjobb stratégia?

A szuperlágyas rajt igazából alapvetően nem volt rossz ötlet, hozzáteszem nem volt időm egyáltalán versenyre felkészített autóval gyakorolni, tapasztalatot gyüjteni, hogy mi lehetne az optimálisabb stratégia.

4 másodperccel értél be Farkas Márton mögött, ez egy viszonylag szoros befutó volt. Mit csináltál jobban mint Marci?

Marci végsebessége elképesztő volt, a rajt után hiába jöttem el jól, akkora volt a sebesség különbség, hogy kikerült gyakorlatilag, de még Várhegyi Bence is befért elém, amire azért felvoltam készülve. Igazából a középső szektorban tudtam mindig kompenzálni az egyenes beli hátrányomat ami 1-2 kört leszámítva nem vesztettem annyit a futam végén szuperlágyon üldöző Marcihoz képest.

0.242 mp-vel szerezted meg a pole-t hosszú kihagyás után. Ez egy 7 km-es pályán nagyon kis előny. Mit gondolsz, hol verted meg Marcit egy körön?

Nem volt hibátlan egyáltalán az időmérős köröm, sok maradt benne eléggé, de az a megfelelő gyakorlás hiánya miatt is betudható. Mivel a középső szektorra dolgoztam így ott tudtam olyan előnyt ki autózni amivel megtudtam tartani a kör végére ezt a kis előnyt.

Köszönöm szépen, jó felkészülést kívánok!

Köszönöm szépen, remélem a következőre már jobban feltudok készülni.

2. Helyezett: Farkas Márton

Szép verseny volt, gratulálok a második helyhez! Hogy értékelnéd a futamodat?

Jó futam volt. Rajtot jól kaptam el, megtartottam a helyemet, az első egyenesben sikerült is élre állni, de Szilveszter sokkal gyorsabb volt és második körben visszaelőzőtt egy szép manőverrel, onnantól kb egyedül autóztam, nem volt rossz tempóm, ennyire volt elég.

A Lágy gumikon rajtoltál, Szilveszter pedig a SuperSoft-okon. Miért a fordított stratégiát választottad?

Úgy éreztem ez lehet a jobb taktika, a verseny végén gyorsabbnak lenni, de az eléjén nagyon sokat kaptam, lehet utlólag már másabb taktikát választanék.

4 másodperccel értél be Szilveszter mögött. Hogy érzed, mikor "buktad" el a futamgyőzelmet?

Talán egy picit a taktikán, ha másabb gumin rajtolok, vagy még egy körrel hamarabb jövök a boxba. Volt 3 köröm is amiben szép nagy hiba volt, akkor talán mégközelebb érhettem volna, de ha reaális vagyok hotlapson és versenyen is látszott hogy Szilveszter a mezőny előtt jár egy kb 3-4 tizeddel biztos.

0.242 mp-re voltál a pole-tól ami egy 7 km-es pályán nagyon kis különbség. Szerinted hol hagytál a körödben ennyi időt?

A középsőben egyértelműen hagytam meg talán egy picit az utolsóban is, mivel én inkább az egyenesre gyúrtam, első és a 3. ban kellett volna nyernem sokkal. Nem sikerült, de ahogy írtam is Szilveszter köre biztos hogy tele volt hibával mert a Pole körénél majdnem 1 mp vel tud jobbat szval ez volt a max. Versenyen azért élveztem hogy a leggyorsabb körért mehettem a fordított taktika miatt és az orával versenyeztem, lehet ezért is hiábztam a masodik etapban 3x is de ahogy írtam nem bánom, a gyorsabb nyert! Nagyon sajnálom hogy változások miatt nagyon kevés futamon tudok ezután résztvenni, jó mezőny van, de sajnos ez van. Mindenkinek sok sikert a továbbiakban!

Köszönöm szépen!


3. Helyezett: Várhegyi Bence

Erős versenyt futottál és a harmadik helyen értél be. Hogy értékelnéd a futamodat?

A zökkenőmentes rajt után Szilveszterrel és Marcival viszonylag korán elhúztunk a mezőnytől, így a dobogó nem forgott veszélyben, aminek örülök. Bár az időmérős 3. hely már egy ébresztő jelzés volt, de azt gondoltam, futamon jobb lehetek és a győzelemért harcolhatok, így csalódott vagyok. Nem éreztem rossznak a tempómat és nem is hibáztam, de folyamatosan maradtam le és végül 16 másodpercet kaptam a győztestől. Így adott a feladat, rá kell jönni, hogy mit csinál kicsit jobban a Szilveszter-Marci páros.

Farkas Mártonhoz hasonlóan a Lágy gumikon rajtoltál. Miért döntöttél a fordított stratégia mellett?

Úgy éreztem ezen a pályán jobb, ha a lágy gumikkal megyek, amikor több benzin van a kocsiban. Illetve úgy éreztem, hogy más taktikát kell alkalmaznom, mint a pole-ból induló Szilveszter, így több esélyem lehet.

Bár a futamgyőzelemtől messze voltál, hatalmas előnnyel szerezted meg a dobogó legalsó fokát. Mi volt a titkod?

Egy futam alapján nem biztos, hogy messzemenő következtetéseket kellene levonni, de a hétközi gyakorlás során látszódott, hogy az időeredményekben nagy a szakadék. A kvalifikáció és a versenytempó is mutatta, hogy a mögöttem lévők 1,5-2 másodperccel lassabbak. Innen nézve, mivel a rajt sima volt, a kialakult nagy különbség nem is olyan meglepő.

Az időmérőn harmadik lettél, majdnem fél másodperc lemaradással Szilveszterhez képest. Szerinted meg tudnád autózni a pole kört?

1.44.9 volt a pole-pozíciós kör, aminél jobb időt értem el a felkészülés során, tehát elméletileg benne lehetett volna. Persze az is igaz, hogy nem csak én, hanem Szilveszter is fél másodperccel elmaradt legjobb idejétől. Az időmérő során mindenkinek egy lehetősége van, így azt gondolom ez a 4-5 tizedes elmaradás a továbbiakban is várható lesz. A gyakorlás során van rá egy hét, hogy minél többet facsarjunk ki a kocsiból, többet kockáztat az ember, míg éles körülmények között egy 90%-os kör is aranyat érhet.

4. Helyezett: Váraljai Szabolcs

Hosszú idő után tértél vissza, hogy értékeled a versenyed?

Izgalmas verseny volt, nagyon élveztem. Voltak többkörös csatáim ez hiányzott már.

Nagy hátrányban voltál a dobogótól, mit érzel, ez volt a maximum amit ki tudtál hozni az autódból?

Igen, iszonyat messze voltam a dobogótol de ez volt a maximum sajnos ennél többet sehogy sem tudtam volna kihozni ebből a versenyből. Egy esetleges dobogó a későbbiekben győzelemmel érne fel számomra olyan hátrányban vagyok most.

Deák Bence majdnem eléd vágott a boxkiállásoknál, miért döntöttél úgy hogy tovább maradsz kint?

Elém is vágott, nem figyeltem ki mikor megy kerékcserére mert akkora kavarodás volt mögöttem, mindig más volt az 5. így nem tudtam hogy ki mikor megy ki. De szerintem jól döntöttem hisz nekem a 4.hely volt a cél és amikor kijöttem a boxból Deák Bencét gyorsan megtudtam előzni a friss gumikon és kiautóztam egy megnyugtató előnyt is.

Mit vársz a következő fordulótól Silverstone-ban? Szereted a pályát?

Silverstone egyik kedcenc pályáim közé tartozik de sok reményt nem fűzök hozzá, inkább a szerencsében bízok hogy egy hasonló eredményt elérjek.

Köszönöm szépen, jó felkészülést kívánok!

5. Helyezett: Csáki László

Nem ez volt a legkönnyebb és a legtisztább versenyed, igaz? Hogy értékelnéd?

Ha pontozni kéne 10-ből, akkor 7-et adnék magamnak, de Spa a kedvenc pályáim közé tartozik szóval könnyű is lehetet volna ez a futam. Igazából új kormány érkezett, még meg kell szokni,de látszott hogy jobb köröket tudok menni vele,idő kérdése és az apróbb hibák is eltűnnek verseny közben.

Nagyon sokáig tartottad a 4. helyet és Váraljai Szabival csatáztatok egész sokáig, majd az utolsó sikánban kicsúsztál. Mi történt?

Szabival tényleg megvolt a csata, fej-fej mellett haladtunk körökön át, még azt is kijelenthettem hogy egy tempónk volt ezen a versenyen végig, de az egyik hibám miatt leért a kerekem a fűre ezért nem tudtam a pálya vonalvezetésen tartani az autót, de még megmentettem a helyzetet hogy tovább folytathassam a versenyt.

Innen nagyon szépen elkezdtél felzárkózni, mígnem Gyarmati Bence mögött találtad magad és koccantatok. Mi történt?

A koncentrációm ekkor volt meg igazán, tudtam hogy tempóm megvan hozzá hogy visszakerüljek a 4. vagy 5. hely környékére,de Gyarmati az a versenyző akit nehéz megelőzni, miután ez sikerült 7. kanyarnál már előtte voltam, de aztán sok tempót vihetett a 8. kanyarnál és nekem koccolt, ha ma nem találkoztam volna a pályán Gyarmatival még lehet Szabival is csatázok megint a legvégén, de így sok hátrány összegyűlt.

A végsebességedből egyértelműen látszott hogy alacsony leszorító erős csomaggal készültél. Úgy érzed ez bevált?

Szerintem igen, már alapból ezzel a beállítással akartam kezdeni felkészülést is, nekem ez volt a kifizetődő, néha meg is lepődtem hogy néhány versenyzőt könnyen levadászok a 3.szektorba, az egyik leggyorsabb én voltam ott, és pár zöld időt is sikerült szereznem, de ebben versenybe maximum a 4. hely volt benne, elől lévők jobban eltalálták a beállítást és előrébb is járnak jelenleg.

Mit vársz Silverstone-tól?

Most már szeretnék egy dobogót szerezni, a helyszín nem lesz ismeretlen, meg kell találnom a beállítást még, de ha hibák nem jönnek elő akkor ez egy tisztább verseny lehet számomra és még több csatával is mint volt itt Spa-ban pl. Szabival, neki is sok sikert kívánok és a többieknek is. Sziasztok.

Köszönöm szépen, jó felkészülést kívánok!

6. Helyezett: Hajdú László

- Nem nyilatkozott -

7. Helyezett: Deák Bence

Mik a céljaid a szezon végéig?

A szezon előtt azt vártam hogy harcoljak a bajnoki címért. Második lettem, az előző bajnok Roli pedig kihagyja a szezont, szóval nem volt más cél mint a bajnoki cím. Ez a verseny egy hatalmas pofon volt, innentől egy bajnoki top 3 a célom, ami már szintén hatalmas eredmény lenne. Nagyon erős a mezőny

Mi volt a futamod döntő pillanata?

Úgy gondolom hogy Váraljai kiállása. Sikerült elé vágnom, de az Eau Rouge után a Kemmel-ben egyszerűen kikerült. SuperSoft gumikkal ment, én Lágyakkal. Esélyem se volt, kiestem a ritmusból és sorra előztek. Negyedik helyről hirtelen hetedik lettem.

Hogy érzed, ez volt a megfelelő kezdése a szezonnak?

Egyértelműen nem. Nem vagyok elégedett magammal. De egy dologban biztos vagyok: innen már csak felfelé lehet menni. Nehéz elfogadni, hogy egyik pillanatról a másikra az élmezőnyből a középmezőny végébe estem.

Kit érzel a legfőbb riválisodnak?

Nagyon szoros a középmezőny, szerintem versenyről versenyre változni fog. Jelenleg Váraljai Szabolcs, Csáki László, Hajdú László és Gyarmati Bence tempóját tudom. Meglátjuk hogy a szezon végéig merre tudok elmozdulni.

Miben kell fejlődnöd?

Nagyon sok dolgon változtatnom kell. Gyengeségem a féktávok és a kanyar minimum tempók. Nem merek olyan mélyet fékezni mint mások, ezen változtatnom kell. Tegnap a verseny inteligenciám se volt a toppon, kicsit okosabb és érettebb versenyzéssel meg lehetett volna a negyedik hely. Sajnálom hogy így alakult, remélem tudok ezen javítani. Muszáj leszek, különben szenvedős szezonom lesz.

Köszönöm szépen, jó felkészülést kívánok!

8. Helyezett: Nagy Péter János

Az utolsó helyen értél célba egy kör hátrányban. Hogy értékelnéd a futamod?

Nem fűztem túl sok reményt a futamhoz, egyelőre nem fekszik ez a mod nekem, a pályáról nem is beszélve.

Viszonylag eseménymentes versenyed volt. Van valami amit mégis kiemelnél?

Nem igazán van mit kiemelnem, próbáltam tartani az 1:50 körüli köröket, és magamnak mentem.

Hogy érzed, Silverstone-ban milyen eredményt fogsz elérni?

Silverstone-t szeretem, meglátjuk, hátha közelebb lehet jutni az elejéhez. Jó nagy szakadék tátong az élmenők és a középmezőny/vége közt.

Köszönöm szépen, jó felkészülést kívánok!

DNF:

Gyarmati Bence:

Milyen elvárásaid voltak a szezon elején? Hogy telt a felkészülésed?

A szezon elején mindig magasak az elvárások, próbálod magad felmérni mennyire leszel versenyképes... Jelenlegi helyzetben ez egyértelműen kevés lesz az eredményes szezonhoz. A felkészülés során mindenféle beállítást igyekeztem megnézni, végül a hétvégére egy kevésbé erős beállítással érkeztem...

Hogy értékeled a versenyed? Milyen volt a tempód?

Tudnék olyat mondani ami nem túl költői, mondhatni kritikán aluli volt... Előzetesen egyáltalán nem erre számítottam, betudható a nem várt gumikezelési problémáknak és a rossz beállításnak, ami lássuk be elég demoralizáló volt.

Csáki Lászlóval volt egy baleseted, erről a versenybírók még nem hoztak ítéletet. Mit gondolsz az esetről?

Mit is mondjak? Nem az első eset vele, más beállítás, más tempó, egyszerűen nem számítottam arra hogy ennyire meglassul, meglátjuk milyen döntés születik, nem szeretnék senkit sem hibáztatni, nyilván nem egy emberen múlik.

A 17. körben ért véget a versenyed, csak egy kör kellett volna a pontszerzéshez. Frusztrál téged a dolog?

Természetesen frusztrál, aki azt mondja hogy nem az hazudik, minden pont számít... Nem volt meg a tempó, ezért a verseny felétől csak a karmentésről szólt a történet, sajnos nem úgy alakult ahogy kellett volna.

Jövőhéten Silverstone-ban javíthatsz. Mit vársz a pályától?

Mindenképpen a legjobbat, attól függetlenül hogy nem ez a realitás. A top 5 a cél, nyilván ha sikerül előrébb verekedni magam az abszolút pozitívum amire lehet építeni, de a földön maradva egyelőre a verseny befejezése a cél, meglátjuk hogyan alakul.

Köszönöm szépen, jó felkészülést kívánok!

Dvorszky János:

Hogy értékelnéd a futamod? 8. lettél az időmérőn, nagyon közel voltál Gyarmati Bencéhez. Csupán 76 ezreden múlt a 7. hely. Hol maradt benne ez a kis idő? Miért adtad fel a futamot nagyon korán, a 4. körben? A közepeseken rajtoltál, mindenki más a lágyakat és a supersoftot használta. Miért? Mit vársz Silverstone-tól?

Már az edzéseken is csúszkáltam, nagyon koptak a gumik, messze voltam az elejétől még a P. Bence setupjával is, végül a sajátommal indultam. Edzésen kipróbáltam a közepest, és csak egy-két tizeddel voltam lassabb a supersoftnál, és arra gondoltam hogy tele tankkal azzal kezdek, és csak az utolsó pár körben váltok puhára, de még csak jobban csúszkáltam. Eközben az eleje 4mp-el gyorsabb volt körönként mint én, és ez frusztrált amitől egyre jobban erőltettem. Előztem is kettőt már az első körökben, de bizonytalan volt az autóm, és ez a 16-os kanyarban végzetessé vált. Érintettem a gumifalat, és levált az első szárnyam. Be kellett mennem a boxba (16sec)! és kifelé valszeg korábban nyomtam a limit gombot, és egyből megkaptam a büntit. Innentől, úgy éreztem, nem sok értelme van tovább szenvedni, így feladtam, ami amúgy nem szokásom. A visszajátszást nézve jól is tettem, mert nem szeretek lekőrözött lenni, főleg mikor megláttam Szilveszter 348-as végsebességét, az én, és Petrovics setupjának 328- asával szemben. Ennyi! Silverstont szeretem, jó az új vonalvezetés, és megpróbálok gyorsabb lenni!

Köszönöm szépen, jó felkészülést kívánok!

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el