Interjúk F1 - 17. Szezon - 2. Versenyhétvége - Silverstone (26 kör) - 2021.11. 20.

2021.11.23

1. hely: Várhegyi Bence

Szia! Gratulálok a győzelmedhez, hogyan értékelnéd a versenyed?

A versenyem őszintén szólva az álló rajttól, illetve az SC-s újraindítástól eltekintve unalmas volt. A versenytempómmal elégedett voltam, nem hibáztam.

Ez volt az első győzelmed a ligában. Milyen érzés?

Egyik szemem sír, a másik nevet. A győzelem mindig jó érzés, de volt több hiányzó is, akik között vannak gyors pilóták is. Jobb lett volna úgy nyerni, hogy ők is jelen vannak.

Hatalmas előnyöd volt a versenyen, minek köszönhetted?

A megjelent versenyzőkhöz képest körönként 1,5 mp előnyöm volt. Hiba nélkül végigmentem a futamon, míg mögöttem csatáztak a srácok, így a végére nagy különbség alakult ki.

Mit vársz Hockenheim-től?

Enyhén szólva se tartozik a kedvenc pályáim közé Hockenheim. A versenynaptárunkban, csak Monaco-t tenném mögé. Azt gondolom a dobogó reális cél lehet, de ha mindenki eljön a futamra, akkor a győzelem nehéz lesz.


2. hely: Váraljai Szabolcs

Gratulálok a második helyhez, hogyan értékelnéd a versenyed?

Szia, elsősorban köszönöm szépen! Nagyon örülök a 2.helynek, bár ezt mindenki tudja ha itt lett volna Gál és Farkas csak 4.helyezést értem volna el. Ismét a maximumot hoztam ki a versenyből. Voltak baleseteim, bár egyikben sem én voltam a ludas jól jött az SC.

Egy újabb dobogós helyezés, elégedett vagy?

Igen, ez a dobogós helyezés örömet okoz de nem hiszem hogy nagy titkot árulok el azzal hogy a győzelem a cél számomra.

Hatalmas utolsó stint-et futottál azért a második helyért, hogy csináltad?

Ismét lággyal rajtoltam és a végére hagytam a szuperlágyat, hogy üres tankkal és friss/leggyorsabb keverékkel egy gyors utolsó etapot futhassak, ami ismét bevált. Csáki Lászlóval élvezetes csatát vívtunk ismét, oda-vissza előzgettük egymást nagyon élveztem.

Mit vársz Hockenheim-től?

Hockemheinben rég versenyeztem már, és szeretem a pályát szerintem ott nem lesz ekkora lemaradásom mint az előző két versenyen.

Köszönöm szépen, eredményes felkészülést kívánok!

Köszönöm szépen az interjút, sok sikert kívánok neked és mindenkinek a következő versenyhez.

3. hely: Csáki László


Gratulálok a harmadik helyhez, hogyan értékelnéd a versenyed?

Köszönöm szépen, összességében elégedettebb vagyok az előző Spa-i versenyhez képest hiszen sikerült némi további tempót találni, pedig itt is voltak hibák megint. De továbbra is azon vagyok hogy ezek megszűnjenek.

Hosszú idő után újra dobogóra állhattál, milyen érzés?

Nagyon jó érzés, még akkor is ha nem a legjobb mezőny állt fel itt Silverstonban, élveztem ezt a beállítást az autón, örülök hogy néhány versenyzőn sikerült felülkerekedni tempóban, és ez egy dobogót hozott végül.

Éppencsak alulmaradtál Váraljai Szabihoz képest, pedig nagyon sokáig második voltál. Hol ment el a második hely?

Igen sokáig tartottam 2. helyet egy rossz rajtot követően is, de aztán a verseny második fele után az elhasználódott lágy keverékeken nem tudtam tartani az autót a megfelelő pálya íveken, ezt Szabolcs jobban kezelte és csökkentette a hátrányát az akkori 3. helyén, oly annyira hogy boxba egyszerre érkeztünk meg szinte annak köszönhetően hogy azonos stratégián voltunk, boxkiállásunk követően idővel meg is előzött, hiába támadtam vissza számtalanszor nem sikerült visszaelőznöm, így a jól megérdemelt 2. helyét megszerezte, ezúton is gratulálok Szabolcsnak.

Mit vársz Hockenheim-től?

Egy újabb dobogót várok, és tartani szeretném ezt a szintet a pálya adott hozzá, előreláthatólag itt könnyebben megtalálom az adott beállítást, és jobb felkészülést könyvelhetek el a következő szombati futam előtt.


4. hely: Deák Bence

Mennyire vagy elégedett a végeredménnyel?

Csak a győzelemmel vagyok elégedett. Minden más eredmény számomra kevés. Természetesen vannak kivételek, ilyen ez is. Ezekkel az autókkal nekem ez volt a maximum. Kis szerencsével dobogó is lehetett volna, de ez sem olyan rossz.

A rajt után közvetlen volt két baleset. Hogy érzed, elkerülhetőek lettek volna?

Szerencsére egyikbe se keveredtem bele. Visszanézve az ismétléseket véleményem szerint mindkettő eset teljesen elkerülhető, hogyha a résztvevők jobban figyelnek

Az újraindítás után a hármas kanyarban eléggé meglepett a McLaren. Hogy élted meg ezt belülről?

Az újraindítás után a célom az volt, hogy rátapadjak az előttem lévőkre, majd meglepve őket pozíciókat javítsak. Ennek köszönhetően csak előre figyeltem, a tükröket abszolút nem néztem. Gyarmati Bence hatalmasat húzott rajta, nagyon szépen kihasználta a külső ív előnyeit, valószínűleg melegebb gumikkal is indult. Minden elismerésem az övő, a szezon egyik legjobb megmozdulása volt.

Hockenheim a következő helyszín, mi az elvárt eredmény?

Nem szeretem a pályát. Nehéz kanyarok, nehéz előzni. Célom a pontszerzés és a tisztes helytállás, minden más sikernek könyvelhető el.


5. hely: Valdinger Bence

Hosszú kihagyás után tértél vissza, hogy értékelnéd a versenyed?

Örülök, hogy újra a mezőnyben vagyok. Igaz, manapság más bajnokságokban is versenyzek, de mivel az F1 a mindenem, ezért kötöttem szerződést Ross Brawn-ékkal. A versenyem relatíve jól ment. A rajtot leszámítva, ahol Péter (Nagy János) autójának csúsztam neki, ami miatt keresztbe álltam, de utána némileg összeszedtem magamat, illetve a Safety Car új lehetőséget adott nekem. Szóval a rajtot leszámítva elég sima és laza, már-már kissé unalmas verseny volt. Az élmenők sokkal nagyobb tempót diktáltak, amit csak ilyen 10 év után tudnék felmutatni, így megelégszem első nekifutásra ezzel a helyel. A 2008-as szezonban volt jobb is, és azért kicsit jobban megkellet dolgoznom, illetve kellettek a büntetések.

Elégedett vagy az ötödik helyeddel?

5. hely nem rossz kezdés, főleg úgy, hogy mindent meg akarok tenni, hogy a középmezőnyben tartsam a csapatot. Nem lesz egyszerű, mert ha több gyorsabb versenyző lesz jelen, akkor azzal még lehet baj, de mindent beleadok.

Mit vársz Hockenheim-től?

Húha, Hermann mesterműve. Nos, Hockemheim azért elég jó és gyors pálya, viszont nehéz egy picit oda belőni az autót, mivel kompenzálnom kell mindhárom szektorra. Csak remélni merem hogy meglesz a tempó a mezőnnyel szemben. Egy biztos, ha nyílik a lehetőség, lecsapok rá, mint eddig is tettem.


6. hely: Tóth Péter

Hatodik hely, 5 pont. Hogy értékelnéd a versenyed?

A versenyemet úgy értékelném, hogy erős kezdés, ami akár jobban is alakulhatott volna, hisz a rajtnál jól sikerült elindulnom és az első szektor végéig sikerült is elkerülnöm az előttem történő kisebb ütközéseket. Ez a teszteléseknél és az időmérő során még nem látszódott, hogy a versenytempóm mennyivel jobban fog alakulni. Ám ahogy az első szektor utáni balosba értem, az ott történt kavarodás már nem tudtam elkerülni, így első szárny cserére és korai bokszkiállásra kényszerültem. Ám mivel a biztonsági autó bejött a pályára így vissza tudtam zárkózni a közvetlen mezőnyre. Az újraindulásnál is sikerült pár pozíciót szereznem, továbbá jókat csatáztam Jakab Richárddal, majd később Nagy Péter Jánossal. Majd, a második bokszkiállásom remek időzítésének köszönhetően sikerült még előrébb kerülnöm és volt lehetőségem csatázni a 6.helyért Gyarmati Bencével, aki végül kipörgött senkitől sem zavartatva így, amit a rajtnál történt kakaskodás során elbuktam, szinte maradéktalanul sikerült visszanyernem a verseny második felében.

Elégedett vagy a pozícióddal?

A pozícióval még azért is elégedett vagyok, mert az előző F1-es autóval futott szezonom az ORL-ben többször is pechesen alakult több tényező együttes közrejátszása okán. Így tehát bizakodom abban, hogy a mostani szezonba jóval kevésbé fognak érinteni a pechsorozatok és inkább több alkalommal lesz lehetőségem remek csatákat vívva a középmezőny és akár a minél jobb pozíciók megszerzésére. Továbbá reménykedem abban, hogy nem mindig fogom egyedül képviselni a csapatomat a szezon során.

Mit vársz Hockenheimtől?

Hockenheimben eddig elsősorban DTM-ben jöttek össze elfogadható eredmények, talán most lesz lehetőségem javítani a Formula autós keretek között is az itteni teljesítményemen


7. hely: Gyarmati Bence

Fordulatos versenyed volt, hogyan értékelnéd?

Katasztrófa. Voltak kisebb fellángolások amikor gyors voltam de fél-egy körnél nem tartottak tovább...

A múltheti eseted után megbüntettek. Erről mi a véleményed?

Már előre látom hogy itt is megfognak büntetni, ennek ellenére abszolút jogosak.

Elégedett vagy az eredményeddel? Végezhettél volna előrébb ma?

Érzésem szerint igen, lehetett volna jobb az eredmény, a Safety Car után az 5. helyről felugrottam a 2. helyre, de a szuperlágyakon rajtolók előnyben voltak, nem tudtam mit tenni... És az sem segített hogy 3x is megforogtam...

Időmérőn közel voltál Nagy Péterhez. Hol gyorsulhattál volna kb 1 tizedet?

Első kanyar, biztos vagyok benne hogy ott ment el.. És persze ott hogy vannak pszichés gondok is...

Kifizetődő volt a lágyakon rajtolni?

Szerintem sosem az... Eddig 2/2 nem jött be, valami mást kell kitalálni


8 hely: Nagy Péter János

Nyolcadik hely, 3 pont. Elégedett vagy a versenyeddel?

Abszolút nem vagyok elégedett, még jó is hogy a kérdések előtt volt két napom lenyugodni a verseny után.

Sikerült javulnod a múltheti tempódhoz képest?

A Safety Car után 3-4 körön keresztül izzadó tenyérrel tapadtam az elejéhez, 4.-5. helyen jó tempóban, versenyben az előttem haladókkal. Aztán körről körre fáradtam, elnéztem a boxbejárat vonalát, kaptam egy áthajtásos büntetést, innentől szétestem fejben. Talán ha van még 10 kör behozom a lemaradást. Egyértelműen jobban feküdt nekem ez a pálya, kár hogy nem tudtam jobban kihasználni.

Mit vársz Hockenheim-től?

Hockenheimmel ismerkedem, tempós rövid, szűk pálya, szeretettel várom.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el