Interjúk F1 - 17. Szezon - 3. Versenyhétvége - Hockenheim (34 kör) - 2021.11. 27.

2021.11.29

1. hely: Farkas Márton:

Szia! Mindenekelőtt szeretnék gratulálni a győzelmedhez, nagyon szép versenyed volt. Hogy értékelnéd a futamod?

Először is köszönöm szépen! Érdekes és egyben unalmas futam is volt. A rajtnál nem értem miért de nagyon lerajtoltak, majdnem a második helyet is elveszettem. Aztán a 2. kanyarban sikerült visszaelőznöm Bencét aki egy picit beragadt Szabolcs mögé és ott lett egy kicsi előnyőm. Érdekes azért volt mert biztos voltam benne hogy amint előz hamar utolér. Én voltam a legjobban meglepve, hogy nem közeledett, sőt egy picit távolodott is. Utána kb 25 körön át annyi volt a dolgom hogy ne hibázzak nagyot. Szerencsére sikerült.

68 ezreddel szerezted meg a pole-t az időmérőn. 3 tizeddel tudsz ennél jobbat autózni. Mennyire vagy elégedett a köröddel?

Időmérős köröm nem volt rossz de sokat hagytam két kanyarban. De mivel így is sikerült a pole, kár ezen keseregni.

Spa-ban második lettél, Silverstone-ban nem indultál, ez pedig az első futamgyőzelmed a szezonban. Elégedett vagy?

Nagyon is elégedett vagyok! Spa kedvenc pályám ott nagyon elégedett voltam, hogy kevesebb mint 5 mp-vel kaptam ki a vitán felül messze leggyorsabb versenyzőtől! Ha Szilveszter itt lett volna ez is max második hely lett volna, sajnálom hogy nem jött, de így az ölembe hullott a lehetőség, de valljuk be így nem az igazi.

10 pontra vagy Várhegyi Bencétől a bajnokságban. Megszerezheted a bajnoki címet?

Szerintem semmi esély rá! Eleve az elmút 5 év alapján nekem a legnagyobb meglepetés hogy a két futamon amin indultam előtte végeztem. Ahogy ismerem ő minden futamon lesz, ráadásul a felkészülést sem aprózza el, így ha nem lökik ki, hibázni meg kb soha nem hibázik, akkor fixen első 3-ban van. Így nincs esély, főleg úgy hogy sajnos nekem nem a legobb ez az időpont, és sajnos nincs lehetőség futam módosításra ha nekem nem jó, ezért sanszos hogy kihagyok még bőven. Nekem ez inkább fun szezon lett így.

Mit vársz Monaco-tól? Szereted a pályát?

Monaco? Utálom azt a pályát, sztem semmi keresnivalója az igazi F1-ben sem, nemhogy ebben a ligában, szerintem unalmas és veszélyes futam lesz, rengeteg kiesővel és balesettel. Sok sikert mindenkinek!

Köszönöm szépen, eredményes felkészülést kívánok!


2. hely: Várhegyi Bence:

Szia! Második helyen értél célba, nagyon közel voltál Farkas Mártonhoz. Hogy értékelnéd a futamod?

Csalódott vagyok, mert a tesztek alapján győzelmi esélyekkel vártam a hétvégét. Váraljai Szabolcs mögé az elején kicsit beragadtam, ami némileg befolyásolta a futamomat. Nem sokkal maradtam le Marcitól, de ha ez a beragadás nincs, akkor szerintem végig fej-fej mellett mentünk volna. 68 ezreddel maradtál el a pole-tól.

Gyakorlásokon 6 tizeddel jobb kört tudtál futni. Hol ment el ez az idő?

Valószínűleg az óvatosság miatt mehetett el ennyi idő. 1, 2, illetve 3 tized maradt a szektorokban. Marci is vesztett a hotlaps idejéhez képest, de jobban összerakta a körét.

7 pont előnyöd van Váraljai Szabihoz képest a bajnokságban, 10 pont Marcihoz képest. Lassan a szezon felénél tartunk. Mik az esélyeid?

Ez köszönhető annak, hogy minden futamon megjelentem. Megvan az esélyem a végső sikerre, de egy kicsit még gyorsulni kell a versenyeken. Az előnyöm el fog olvadni, így győzelmeket kell hoznom akkor is, amikor Szilveszter vagy Marci indul.

Mit vársz Monaco-tól?

A versenynaptár legrosszabb pályája számomra, így túl sokat nem, talán dobogó.

Köszönöm szépen, eredményes felkészülést kívánok!


3. hely: Váraljai Szabolcs: [nem érkezett válasz]

Szia! Harmadik helyen értél célba, előtted és mögötted is hatalmas különbséggel. Hogy értékelnéd a futamod?

Viszonylag unalmas versenyed volt. Van valami amit ki tudnál emelni?

A közvetítésben voltak szurkolóid. Tudtál róluk? Milyen érzés volt hogy szorítottak neked?

A bajnokságban 7 ponttal vagy lemaradva Várhegyi Bencéhez képest. A következő forduló a szezon fele lesz. Szerinted elkaphatod még a bajnoki címért?

Mit vársz Monaco-tól?

Köszönöm szépen, eredményes felkészülést kívánok!


4. hely: Csáki László:

Szia! Újabb eseménydús futam, többször is a végére kerültél majd a negyedik helyen értél célba. Hogyan értékelnéd?

Úgy érzem sikerülhetett volna jobban is, hiszen át kellet rágnom magam kétszer is a középmezőnyön, kicsit hátráltatva is voltam, ezt a verseny jobban kellett volna teljesítenem.

A verseny utolsó körei rólad és Deák Bencéről szóltak. Nagyon szép, nagyon fair csaták voltak. Hogyan tudtál előtte maradni?

Szerintem a beállításom és a tempóm által, de Deák Bence jobban tartalékolt a keverékeivel és közel is tudot maradni a szélárnyék által, ez taktikai csata is volt.

Ha tisztább versenyed van szerinted meglehetett volna Szabi?

Szerintem igen, hiszen úgy gondolom hogy azonos szinten vagyunk ebbe a szezonban, de ez a verseny nem a reális képet mutatta, a sok összegyűlt hátrányom miatt nagyon eltávolodott tőlem mire kijött a lépés számomra, kár hogy közvetlen csata se alakult ki.

Mit vársz Monaco-tól?

Egy stabil versenyre készülök,ismét a dobogó a cél,számítok kiesőkre így SC-ra is ha jelen lesz a versenyre,így még több esélyem lehet. Útolag is szeretnék gratulálni Jakab Richárd tegnapi teljesítményéhez.

Köszönöm szépen, eredményes felkészülést kívánok!


5. hely: Jakab Richárd:

Szia! Izgalmas futamod volt. Hogyan értékelnéd?

Szia, jó versenyem volt, jókat csatáztam.

Elégedett vagy a hatodik helyeddel?

Igen, elégedett vagyok, de ha előbb álltam volna ki, akkor talán 4. vagy 5. lettem volna.

Egyedüliként a közepeseken rajtoltál. Mi volt ennek az oka?

Azért rajtoltam azzal a gumival, mert tudtam hogy hosszútávon előnyös azzal menni.

Kiemelkedően alacsony volt a végsebességed az egyenesben. A harmadik sector-ra állítottad az autód?

Igen, nem véletlen döntöttem úgy hogy alacsony végsebességes beállítással megyek, mert tudom hogy sok kanyar van, ahol előnyöm lehet a többiekkel szemben, akiknek magas volt a végsebességük.

Mit vársz Monaco-tól?

Egy jó versenyt várok Monacoban, jó csatákkal.

Köszönöm szépen, eredményes felkészülést kívánok!

6. hely: Deák Bence:

Szia! Ötödik helyen értél célba, majd hátrasoroltak hatodiknak. Elégedett vagy az eredményeddel?

Szia! Őszinte leszek, nem igazán. Hockenheim nem tartozik a kedvenc pályáim közé, távol áll a vezetési stílusomtól. Borzalmas rázókövek, mély kavicságy, egy kis hiba és vége a versenyednek. Megvan ennek a szépsége, de nem ezen a helyszínen. Sokkal gyorsabb körök is születhettek volna, ha nem 90-95%-on mehettünk volna az időmérőn félve, nehogy hibázzunk. Ez nekem össze is jött. A verseny első szakaszában sokat csatáztam Gyarmati Bencével, Jakab Richárddal és Csáki Lászlóval. Nagyon élveztem a csatákat, utóbbi versenyzővel a futam végén is találkoztunk. Sajnos az utolsó körben rosszul taktikáztam, rosszul jött a kék zászló és el kellett engednem Várhegyi Bencét. Azt hittem sokkal gyorsabb, és majd amikor utóléri Lacit akkor együtt elmegyünk mellette. Sajnos nem jött össze, Laci nagyon szép tempót autózott és Bence előtt maradt. 

Hetedik lettél az időmérőn. Rengeteg idő maradt benne, mi történt?

Ha jól emlékszem akkor az első kanyarban lecsúsztam a kavicságyba, és már itt elszállt minden esélyem egy jó helyezésre. Több mint 2 másodpercet hagytam benne, nagyon frusztrál a dolog mert a felkészülés alatt inkább az egykörös tempóra koncentráltam. Ha igazán összeáll a kör és szerencsém van, akkor Csáki L. és Váraljai Sz. is meglehetett volna, de legalább egy ötödik hely reális lett volna. 

Gyarmati Bence korábban elmondta, hogy egy versenyzőtárs nem tartotta magát a megbeszéltekhez. Rád gondolt ezzel? 

Igen. Bár külön csapatban versenyzünk, igyekszünk segíteni egymást. Nem szeretném részletezni, megbeszéltük hogy nem támadjuk egymást a versenyen mert jobban tudott menni az edzéseken. Ennek ellenére amikor mögötte találtam magam, sokkal gyorsabbnak éreztem magam. Lehet a szélárnyék miatt, lehet jó napom volt, egyszerűen toltam lefelé a pályáról. Nagyon sokáig csatáztunk, ezzel rengeteg időt buktunk a dobogósokhoz képest. Sajnos kinyírta a gumijait, ezzel tönkrevágtam a versenyét. 100%-ban az én hibám volt, mert nem tartottam magam a megbeszéltekhez. Beszéltünk az esetről, bocsánatot is kértem tőle viszont ez nem vigasz. Tönkretettem a versenyét, ha kicsit érettebben gondolkozom akkor lehet előrébb végzünk. Ez egy jó lecke volt számomra, hogy nem szabad mindig a saját fejem után menni, és el kell fogadni ha a versenynek egy olyan szakaszába érek amikor nem kell kinyomni az autó lelkét. Lehet ha visszaveszem a tempót, spórolok a gumikkal akkor a verseny végén több maradt volna hogy támadjam Csáki Lászlót a negyedik helyért. Nem volt optimális, de levontam belőle a következtetést és tanultam az esetből. 

Mit vársz Monaco-tól?

Győzelem. Egyértelmű célom a győzelem. Nagyon szeretem az utcai pályákat, életem első győzelme is egy ilyenről (Marrakesh, WTCC) származik, illetve a ligában is az első (Norisring, TCR) utcai pályán volt. Monaco egy olyan pálya, ahol nagyon számít a magabiztosság és a bátorság, még szimulátorban is. Úgy érzem, hogy jelenlegi lelki és pszichés állapotom mellett jók az esélyeim. Mindenki fél Monaco-tól, és ez az amit ki fogok használni. Nagyon figyelnünk kell a falakkal, egy kis kocc véget vethet az egész versenynek. Sok Safety Car-ra számítok, a stratégiát mindenképp ehhez fogom igazítani. Monaco-ban csak a legjobbak nyernek, ez az a helyszín ahol a legjobban számít a pilóta, hogy mire képes az autóban. HML-ben is indultam Monaco-ban, akkor második voltam. Az előttem versenyző kijött a boxba, elkezdtem nyomni és csak egy pillanatra bambultam el, egyből a falban találtam magam. Úgy gondolom, hogy aznap meglehetett volna a győzelem, most itt a lehetőség javítani. Az itteni győzelem lett a legfőbb célom a szezonra, reméljük sikerülni fog. 


7. hely: Gyarmati Bence:

Szia! Újabb hetedik hely. Hogyan értékelnéd a versenyed?

Eseménydús, fogalmazzunk úgy. Voltak nagyon komoly csaták, pörgések, forgások, élvezetes de halovány eredmény.

Ez volt a maximumod a versenyen? Alakulhatott volna máshogy?

Ha tartja magát a megbeszéltekhez a versenyzőtárs akkor 4-5. helyről is beszélhetnénk, de nem így alakult, aztán a kinyírt gumikkal esély se volt tartani a tempót, utolsó pillanatos stratégiai váltás sem tett jót, de érezhetően van mire építeni és innen csak felfelé vezet az út.

A futam után bejelentették hogy csapatot váltasz. A McLaren-ből a Mercedes-hez kerülsz. Mi ennek az oka? Mennyi idő lesz belerázódni az új közösségbe?

Semennyi, csupán formalitás az egész, az okáról most nem beszélnék, majd kiderül később.

Mit vársz Monaco-tól?

A stratégiát a Safety Car-ra kell építeni kérdés nélkül, ha jó ütemben kapjuk gond nem lehet.

Köszönöm szépen, eredményes felkészülést kívánok!


8. hely: Dvorszky János:

Szia! Kemény verseny, hogyan értékelnéd? Az első körben balesetbe kerültél, letört a szárnyad és onnantól elment az egész versenyed. Mi történt? A kitartásodnak köszönhetően 2 ponttal segítetted a csapatod, ezzel pedig megelőztétek a Ferari-t. Milyen érzés? Mit vársz Monaco-tól?

A versenyről mindent elmondtál helyettem! Megint egy szárnyvesztés,, azzal a külömbséggel hogy most nem adtam fel. A tempó megvolt, de két kiállás sok az ilyen szoros mezőnyben. Balszerencsém volt megint, remélem Monacóban megfordul.


9. hely: Tóth Péter:

Szia! Nyolcadik hely, eseménydús futam. Hogyan értékelnéd? Téged és Gyarmati Bencét meg fogják hallgatni a felügyelők, mit tudsz mondani az esetről? A verseny végén majdnem elkapott Dvorszky János. Hogy tudtad magad előtt tartani? Mit vársz Monaco-tól?

Gyarrmatival történt esetünkhöz csak annyit tudnék hozzáfűzni, mint amit megírtam az óvásom alkalmával, hogy szerintem jogtalan előnyszerzésre tett szert azzal, hogy a pályán kívülről visszatérve előzött vissza.

A futam előtti részhez hozzátartozik, hogy az időmérőt nagyon elrontottam már a köröm elején, így hátulról kellett induljak a mezőny után, ami meg is bosszulta magát, mert ahogy elindult a futam és az 1.kanyarba értem, annyira szűk volt a hely, hogy nem maradt helyem kívülről elfordulni Dvorszky János mellett, így a kavicságyból kellett visszakeverednem. Utána valamelyest javult a helyzetem, mikor a második szektor végén Dvorszky János és Csáki Laci összementek és azután sikerült visszazárkóznom a középmezőnyre. Igen valóban eseménydús futam volt és az legalább örömmel töltött el, hogy a verseny első szakaszában könnyedén tudtam tartani a 4.helytől lefele autózó pilóták versenytempóját, sőt sokszor előzési sanszom is volt. De mikor már Gyarmati Bence volt előttem, akkor sajnos az esélyem elszálltak. Mert onnantól kezdve összevissza próbáltuk visszaelőzni egymást, hol szabályos keretek között, hol pedig már durvulásba ment át a dolog. És ezt az autóm nagyon megsínylette. Majd jött a pálya széléről visszatérős előzése, ami után hiába próbáltam rá visszazárkózni, a 3.szektor eleji balosba, az előbbi kontaktok miatt már nem 100%-os tapadó autóm egyensúlya egyszerűen elment és kisodródtam a kavicságyba, így kénytelen voltam ideje korán kimennem a bokszba. Mondom ezt annak ellenére, hogy a szuperlágy gumim már a 18 kört futotta akkor. Utána már csak a kármentés volt a célom. A Dvorszky Janira visszatérve, azért tudott utolérni, mert a mezőny nagy része a verseny utolsó köreiben körözött le és olykor nagyon szerencsétlenül jött ki nekem a lépés, így rengeteg időt és tapadást vesztettem ez idő alatt. Végül azzal tudtam leginkább magam mögött tartani a Janit, mert mint utóbb megtudtam, neki jobban megsérült az autó felfüggesztése, míg a saját autóm sérülései egy bokszkiállással javíthatóak voltak. Így utólag nézve az egyik szemem sír, a másik nevet alapon tudnám értékelni a mostani futamomat. A korábbi interjúmban várt TOP 5 közeli eredmény simán kinézhetett volna így is, ha nincs a sok kontaktom meg az egy pár korán kanyarodás vagy pályaívéről történő lecsúszás. Hogy Monacóba milyen eredmény várható tőlem, azt előre nem tudom megmondani, igyekszem kihozni belőle a maximumot, mint eddig is. Voltak korábban kifejezetten jó eredményeim utcai pályákról, de Monaco eddig nem fogadott a kegyei közé jó eredmények tekintetében. Majd talán most.

A Gyarmatival történt esetünkre visszatérve, ha a pályán kívülről történt előzését szabályosnak minősítik, akkor erősen fel fog vetődni a kérdés az ügyben, hogy mennyire van értelme akkor előre meghatározni a pálya szabályos határait minden versenyhétvégén, ha azon kívülről is előzhet akárki. [szerk.:Gyarmati Bence 3 rajthelyes büntetést kapott a pályán kívüli előzése és Tóth Peti leterelése miatt]


Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el